måndag 10 april 2017

Låta eleverna ställa frågor!

Jag håller på att läsa "Tankens mosaik. Om mötet mellan text och läsare" av Ellin Oliver Keene och Susan Zimmermann. Jag läser och läser och inte vill sluta läsa. Boken är enligt mig fantastisk och varje gång jag läser hittar jag nya tankar och infallsvinklar om text och läsare, om mötet dem emellan.
   I dag har jag läst om och funderat lite extra på frågor och kommit fram till att eleverna ska få ställa frågor som de tycker att de behöver få svar på inför det nya arbetsområdet vi ska jobba med. Jag ska modellera och berätta vilka frågor jag vill ha svar på när jag är på kurs för att lära mig nya saker. Därefter ska eleverna få ställa frågor till mig utifrån det de vill och tycker att de behöver veta.
   Ser fram emot de här! Ska bli spännande!

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar