torsdag 13 april 2017

Kapitel 1 och 2 i LGR 11 och "Undervisningen mellan oss".

Jag sitter med en kopp kaffe och läser i Anne-Marie Körlings bok "Undervisningen mellan oss". Jag har läst alla kapitel flera gånger redan, men känner ändå ett ständigt behov av att öppna boken igen och läsa alla meningar en gång till. För varje gång jag läser upptäcker jag något nytt, något spännande som jag inte riktigt såg förra gången jag läste. Varje gång jag har läst i boken förändrar jag något i min undervisning. Det kan vara hur jag hälsar på eleverna, hur jag ställer frågor, hur jag pratar med mina kollegor och många andra saker.

Något annat som slår mig när jag läser är att jag efter varje gång jag har öppnat boken och hittat nya infallsvinklar sätter mig och tittar igenom LGR 11, kapitel 1 och 2. Hur möter jag eleverna och hur tänker jag kring undervisningen?

Undervisningen är viktig! Skolans uppdrag är viktigt!

Jag tar en kopp kaffe till och låter orden sjunka in samtidigt som jag funderar på vilka saker jag ska utveckla när jag kommer tillbaka efter påsk.


/Karin

2 kommentarer:

  1. Snyggt formulerat Karin! Du saknas i Kungälv ;)
    /Peter H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och tack för allt jag fick möjlighet att lära mig!

      Radera